Xenia i Japan, 2011-2012 || Udvekslingsblog

Sommerferie del 1 samt andet

Posted on: 8. august 2011

Jeg har været på shoppingtur med veninder i Harajuku og Ikebukuro; jeg har været til kabuki, koncert med traditionelle japanske instrumenter samt opera med skolen, hvor der blev sunget på italiensk; jeg har været i Shibuya, Shinjuku, Ginza og meget mere; jeg har klippet massere af stof ud på skolen som forberedelse til skolefestivallen; jeg har været på lejr, set Mt. Fuji fra en bus og gennem ruderne på denne iagtaget den ubeskrivelige japanske natur; jeg har været til en meget regnful festival samt festival i min værtssøsters børnehave; jeg har været på kattecafé to gange og til fyrværkerishow; jeg har været i Kamakura og Yokohama; og ÅH, hvor ville jeg gerne sætte mig ned og skrive alt, alle oplevelserne, alle indtrykkene, alle følelserne og tankerne! Men selvom mine fingrer på mange områder kribler for at skrive alt ned, må I nøjes med denne lidt rodede opdatering af billeder – for dagen her skal også bruges på andet end computer og japansk studier…

Før koncerten med de japanske instrumenter; jeg lærer at spille på strenginstrumentet shamisen.

Hvorfor jeg elsker traditionelle japanske teatrer og koncertsale; de havde et ‘forhæng’ i samme stil under kabuki, desværre fik jeg ikke taget et billede.

Forestil dig det – du ser et glimt af Mt. Fuji – Japans sjæl og stolthed, nævnt i utallige sagn og digte igennem historien. I ærefrygt finder du med rystende fingrer dit kamera frem, sætte det mod bussens rude, trykker på afløseren, håber, åh, håber noget så inderligt, at bjerget vil se sig godt ud på billedet! Og resultatet bliver følgende….

Hvorvidt jeg er enig med “lucky”-delen ved jeg ikke rigtig…

Et lidt bedre billede af Mt. Fuji. Desværre så jeg det kun fra bussen, så jeg har ingen rigtig gode billeder af det 😦

D. 30. august var der en lille festival i det område af Mitaka, min værtsfamilies hjem hører under. Det regnede dog fuldstændig utroligt – jeg tror aldrig, jeg har oplevet så kraftigt et regnskyld før -, så vi fik ikke lavet særlig meget andet end at stå i læ og lytte til kraftig torden, spise og håbe på, at det snart ville holde op med at regne. Jeg håber dog alligevel, at man lidt kan se, hvordan en lille japansk festival ser ud.

きゃりこ – Kyariko. Kattecafé i Kichijoji 🙂

Bare på antallet af vejbaner er det tydeligt, at dette billede umuligt kan være taget i Danmark. Taget i Ginza.

Kæmpekat samt kat, der halvt leger Missi, på きゃりこ i Shinjuku.

Fyrværkeri under festival i Suzus børnehave.

Boder ved japansk festival/fyrværkerishow.

Japansk fyrværkeri har mange flere former end dansk…

Igen – de her styrtede rundt på himlen, som havde nogen sluppet en kat løs bland hundredevis af mus.

Daibutsu-statuen i Kamakura.

Der har vinduer i ryggen…

Tempel i Kamakura. “Kasserne” er bunden af to store træer, der væltede under en tyfon for nok nogle år siden. Ifølge min værtsmor var det nogle meget kendte træer, hvor der bagved blev dræbt en eller anden kendt person – eller noget i den stil. I hvert fald er der ved at vokse nogle nye småtræer op af bunden af de gamle.

En del af Yokohama, taget fra en båd. Bemærk duggen på billedet – det er et tegn på overdrevet brug af aircondition!

China Town i Yokohama.

Det bliver alt for denne her gang. Jeg beklager det lidt rodede indlæg – jeg skriver et ordentligt, når jeg kommer hjem fra Osaka i næste uge.

I må alle sammen have det fantastisk!

Vi ses om præcis 5 måneder, du kære, højtelskede og savnede Danmark 🙂

2 kommentarer to "Sommerferie del 1 samt andet"

Hej min ven 🙂

Tak for gode billeder og dit indlæg fra sommerferiens første “tugt”, som vi følger i stor interesse fra et regnfuldt DK ligeså. Idag er der bare 14 grader.
Der sker meget spændende for dig, mange indtryk der skal bearbejdes og sættes på plads i tankerne, – rigtig god tur til Osaka.

Jah,- der er ikke længe til…. og din ankomst til Kastrup er planlagt, det ved du 🙂

Mange knus, kys og kramkram –
fra din gamle mor med flere 🙂

Hej Xenia!
Jeg ved virkelig ikke om du kan huske mig, men jeg tror vi var til et j-fashion træf sammen engang i Århus for en tre år siden. Kan det passe? Jeg fandt din blog helt tilfældigt ved at google noget i stil med “Japan exchange blog”, fordi jeg selv skal på udveksling snart, og blev ret overrasket over at genkende dig!

Hvis du har lyst til at snakke lidt om Japan og udveksling, kan du jo sende mig en e-mail! (: Jeg skal også på udveksling i Tokyo, ved Waseda Universitet fra september, så det kunne være hyggeligt at dele lidt erfaringer – og måske kunne du vise mig hvor man finder en god kattecafé? Sådan en har jeg altid gerne ville se!

Jeg håber at du har en fantastisk tid derovre, jeg glæder mig også selv meget til at komme af sted!

– Emma

Skriv et svar

Hello World!

Denne blog er oprettet for at dokumentere mine 8½ måneder som udvekslingsstudent i Japan, fra april 2011 til januar 2012. Den er mest beregnet til min familie og mine venner, men alle er mere end velkommende til at følge med! :)

Hvorhenne?

Ønsker du at modtage en mail, hver gang, jeg opdatere bloggen? Skriv da din e-mailadresse i understående kasse og tryk på "Ay!".

Slut dig til de 11, der følger denne blog

Blogstatistik

  • 9,644 besøgende ♥
free counters
