Xenia i Japan, 2011-2012 || Udvekslingsblog

Danmark i Japan

Posted on: 13. november 2011

Her den anden aften, da vi tændte fjernsynet for at min værtslillesøster kunne se tegnefilm, dukkede følgende program lige pludselig op på skærmen:

Hvis I kigger godt efter på det lidt flimrende billede (beklager – det er taget med min japanske mobil), ser I vindmøller i et havlandskab, der kunne minde meget om mit kære fædreland, Danmark – hvilket det tilfældigvis også er. Det var i et program kaldt 世界一番 (sekai ichiban – “nummer 1 i verden”), og i 45 minutter snakkede de kun om Danmark og alle vor elskede vindmøller! 😀 Specielt handlede det om Lolland (det nederste, der står på japansk i øverste hjørne, er også “Danmark ・Lolland”).
At høre godt gammelt bondedansk på japansk tv – tjo, det er en oplevelse, jeg ikke lige havde regnet med at få med hjem!

Derudover købte min værtsmor danske miniflutes  for ikke så længe siden – og så har jeg fået et stykke af en dejlig spandauer til morgenmad i dag 🙂 Så lidt Danmark findes der skam også i Japan!

Tags: ,

4 kommentarer to "Danmark i Japan"

Hej Xenia 🙂

Ja det må have været en meget speciel oplevelse at se havvindmølleparken ved Rødbyhavn og Gedser. Udsendelsen ville jeg gerne have set. Det var her din bror, fik sin debut på havet, med det rederi han var ansat i, så han har været med til at lave en del af det..
“Rødsand 2” som projektet hedder, kan han fortælle rigtig meget om, kolonormt stort område med 90 havvindmøller.

Danske spandauer…. hmmm

Hold dig munter, og tak for spændende og flot illustreret læsning i din blog.

Megakrammer fra Mor 🙂

Ej hvor må det have været spøjst lige pludselig at se/høre dansk på skærmen 😛

Glædelig jul, kære Xenia….meget mærkeligt at tænke på, at du er i skole idag….her skal vi snart til at lave ris a la mande….traditionen tro….og spise al for meget i aften..;-)

Ha’ det rigtigt godt – og vi glæder os alle rigtigt meget til snart at se dig igen

Mange hilsner
Margit

Hej min kære datter 🙂

Så lakker tiden mod enden med dit udvekslingshold i Japan… og du har et Japansk Nytår i vente – nogen timer før os 🙂
Herfra din familie – der ønskes du et rigtigt godt Nytår, – med ønsket om alt godt i det nye år.

Hvad du kommer hjem med af ekstreme oplevelser og minder,- det glæder vi os meget til at se og høre om.

Mine tanker går til den fantastiske værtsfamilie som har taget sig så kærligt af dig, – aldrig har jeg haft grund til bekymring af nogen art, så er det ingen sag at sende sin datter afsted kun 16/17 år gammel.
Det var første gang du kom afsted på alenefod, – der bliver nok også en anden gang 🙂
9 dage er der til du kommer hjem, – dit værelse er fiks og klar, og kattene kan vist også trænge til en ekstra kløhånd.

Vi ses i Kastrup Lufthavn, – du kender holdet der kommer, – og dog måske en enkelt overraskelse, vi ser dagene an 🙂

Så du må nyde de sidste dage derovre, jeg ved du skal derovre igen på et tidspunkt, med de gode vennerelationer du har fået.

Når jeg bliver gammel og grå, vil jeg tænke tibage på at jeg gav dig dette fantaskiske ophold til Tokyo, – det er jeg dybt dybt glad for jeg gjorde 🙂

GODT JAPANSK NYTÅR – Tusind krammer, knus og kyskys fra din mor, vi ses snart :.)

– og juhuuu du er hjemme til min fødselsdag….
– skal hilse fra Minik 🙂

Skriv et svar

Hello World!

Denne blog er oprettet for at dokumentere mine 8½ måneder som udvekslingsstudent i Japan, fra april 2011 til januar 2012. Den er mest beregnet til min familie og mine venner, men alle er mere end velkommende til at følge med! :)

Hvorhenne?

Ønsker du at modtage en mail, hver gang, jeg opdatere bloggen? Skriv da din e-mailadresse i understående kasse og tryk på "Ay!".

Slut dig til de 11, der følger denne blog

Blogstatistik

  • 9,634 besøgende ♥
free counters
